Crida accionistes 2023

1.jpg        2.jpg

Crida accionistes 2023

Necessitem les teves accions per demanar als bancs

que deixin d’invertir en armes.

Aquest és un missatge especialment dirigit a les persones accionistes crítiques d'algun dels grans bancs de l'estat espanyol: BBVA, Banc Santander, CaixaBank i Banc Sabadell. Un any més, les entitats involucrades en la campanya Banca Armada participarem a les juntes generals d'accionistes d'aquestes quatre institucions financeres per a denunciar les seves polítiques col·laboracionistes amb empreses d'armament. Per això, necessitem que persones crítiques que tinguin accions d'aquests bancs ens cedeixin el seu vot perquè puguem parlar durant la Junta General, representant a un sector crític de l’accionariat que no vol que els seus diners serveixin per a finançar el negoci de la guerra.

A més, també volem aconseguir participar a la junta de la Mútua Madrileña. Per això necessitem que els propis mutualistes vulguin assistir a la junta com a representants i amb el suport de la campanya.

Quin és l’objectiu?

Explicar davant el consell d’administració de les entitats financeres, les persones accionistes i els mitjans de comunicació algunes de les conseqüències derivades de la relació entre els bancs i la indústria d'armament, així com contribuir a la conscienciació de tota la societat.

Quan?

• BBVA: divendres 17 de març
  • Banco Sabadell: dijous 23 de març
  • Santander: divendres 31 de març
  • CaixaBank: divendres 31 de març

Com col·laborar?

• Si ets accionista d'una d'aquestes institucions financeres i no aproves les seves relacions amb la indústria armamentista, pots cedir-nos les teves accions perquè intervenim en el teu nom el dia de la junta.
  • Per a cedir-nos el teu vot, ens has d'enviar la delegació de vot original signada almenys 10 dies abans de la junta d'accionistes del teu banc, deixant en blanc el nom de la persona que assistirà a la junta.
  • L'hauràs d'enviar per correu postal a: SETEM Catalunya, c/ Bisbe Laguarda, núm. 4, 08001 Barcelona
  • També pots fer la delegació telemàtica. En aquest cas, escriu-nos a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. i te n’informarem.

Reunió estatal de la campanya Banca Armada

El passat 20 de juliol, diverses entitats de la Campanya Banca Armada ens vam reunir de manera telemàtica. L'objectiu d'aquestes trobades periòdiques és compartir la previsió d'activitats que tenim cada organització i buscar sinergies en l'àmbit estatal. Així mateix, és una bona manera d'estar connectades i avaluar conjuntament les accions passades, així com decidir el rumb de la campanya.

En aquesta darrera trobada abans de l'estiu vam plantejar temes importants com la nova pàgina web en la qual estem treballant des de fa un temps, la nova recerca sobre militarització de fronteres i les properes activitats i accions de sensibilització i mobilització previstes a tot el territori.

A partir del setembre tornarem amb novetats molt interessants i amb energies renovades per seguir denunciant la militarització i els vincles entre les entitats financeres i les empreses d'armament.

#NoBancaArmada!

reunió campanya BA 20.07.22.jpg

La campanya Banca Armada torna al Festival Cruïlla

photo_5936181554181159008_y.jpg     WhatsApp Image 2022-07-08 at 11.48.09(1).jpeg

Aquest any hem tornat al festival Cruïlla de Barcelona amb la campanya #NoBancaArmada, per denunciar els vincles entre els bancs convencionals i les empreses d’armes. Hi hem participat activistes de SETEM Catalunya, el Centre Delàs, FETS i Fiare Banca Ètica.

L’acció ha servit per visibilitzar com la Banca Armada taca de sang els nostres diners invertint-los en la indústria de la guerra, i l’objectiu final ha estat animar les assistents a passar-se a les Finances Ètiques.

La performance s’ha realitzat durant tres dies consecutius. Els activistes han repartit bitllets entre el públic, vestits de banquers i directius d’importants empreses d’armes finançades per bancs estatals. Els bitllets tenien una cara tacada de sang, i de l’altra informaven sobre les finances ètiques.

L’acció ha tingut molt bona rebuda per part de les persones assistents al Cruïlla. Des de la campanya valorem molt positivament haver realitzat la denúncia d’una manera desenfadada en un context on el missatge ha pogut arribar a molta gent.

Participació al programa "Pan y Rosas: noticias de paz para una revolución noviolenta"

pan y rosas

Des de la Campanya Banca Armada participem periòdicament al programa de ràdio "Pan i Rosas", dins de la secció "Notícias de paz para una revolución noviolenta", on compartim avenços, reflexions i notícies sobre la campanya.  Us convidem a seguir cada setmana el programa, que es defineix com un "espai per a promoure la difusió alternativa de continguts anticapitalistes vinculats a l'economia i l'antimilitarisme. On es pretén oferir informacions i reflexions sobre propostes d'economia social i solidària. Alguns continguts del programa són entrevistes, butlletins informatius, agenda d'actes socials i culturals… Tot això relacionat amb la Sobirania Alimentària, Comerç Just, Consum Responsable, Pacifisme i Antimilitarisme".

Seguidament, us compartim els enllaços als tres programes on hem participat fins al moment:

22 de NOVEMBRE del 2021

28 de FEBRER del 2022

25 d'ABRIL del 2022

SI QUEREMOS LA PAZ, NO FINANCIEMOS LAS ARMAS

El movimiento pacifista fue uno de los principales impulsores de las actuales finanzas éticas y solidarias.

Desgraciadamente, hoy nos toca seguir diciendo NO A LA GUERRA, ni en Ucrania ni en ninguna de las otras 33 regiones que en el mundo están sufriendo un conflicto armado y donde según ACNUR más de 80 millones de personas han sido desplazadas de sus hogares.

Más que nunca, debemos recordar que las guerras no se financian solas y que 3 de cada 4 armas no existirían si no fuera por el apoyo de instituciones financieras públicas y privadas.

Desde la Campaña Banca Armada llevamos 15 años denunciando esta situación y elaborando informes que nos alertan año tras año sobre la financiación de la industria armamentística por parte de las entidades financieras y aseguradoras.

Pero existen unas finanzas éticamente orientadas que no sólo excluyen a la industria de las armas de todas sus inversiones, sino que apuestan por una economía que, lejos de destruir la vida, la sostiene.

campana banca armada roja TW ES

SI VOLEM LA PAU, NO FINANCEM LES ARMES

El moviment pacifista va ser un dels principals impulsors de les actuals finances ètiques i solidàries.

Desgraciadament, avui ens toca continuar dient NO A la GUERRA, ni a Ucraïna ni a cap de les altres 34 regions del món que estan sofrint un conflicte armat i on segons ACNUR més de 80 milions de persones han estat desplaçades de les seves llars.

Ara més que mai, hem de recordar que les guerres no es financen soles i que 3 de cada 4 armes no existirien si no fos pel suport d'institucions financeres públiques i privades.

Fa 15 anys que la Campanya Banca Armada denuncia aquesta situació i elabora informes que ens alerten any rere any sobre el finançament de la indústria armamentística per part de les entitats financeres i asseguradores.

Però existeixen unes finances èticament orientades que no només exclouen a la indústria de les armes de totes les seves inversions, sinó que aposten per una economia que, en lloc de destruir la vida, la sosté.

campana banca armada roja TW CAT1

Se queremos paz, non financiemos armas

O movemento pola paz foi un dos principais impulsores das actuais finanzas éticas e solidarias

Por desgraza, hoxe temos que seguir dicindo NON Á GUERRA, nin en Ucraína nin en ningunha das outras 34 rexións do mundo que están a sufrir un conflito armado e onde, segundo ACNUR, máis de 80 millóns de persoas foron desprazadas do seu fogar.

Máis que nunca hai que lembrar que as guerras non se financian por si mesmas e que 3 de cada 4 armas non existirían se non fose polo apoio das entidades financeiras públicas e privadas.

A Campaña da Banca Armada leva 15 anos denunciando esta situación e elaborando informes que nos advirten ano tras ano sobre o financiamento da industria armamentística por parte de entidades financeiras e aseguradoras.

Pero hai unha finanza de orientación ética que non só exclúe a industria armamentística de todos os seus investimentos, senón que aposta por unha economía que, lonxe de destruír a vida, a sustenta.

campana banca armada roja TW GAL

BAKEA NAHI BADUGU, EZ DITZAGUN ARMAK FINANTZATU

Mugimendu bakezalea gaur egungo finantza etiko eta solidarioen bultzatzaile nagusietako bat izan zen.

Zoritxarrez, gaur ere GERRARI EZ esaten jarraitu beharra dugu. Ez Ukrainan, ez gatazka armatu bat pairatzen ari diren beste 34 eskualdeetan, 80 milioi pertsona baino gehiago beren etxeetatik aldenduta (ACNUR).

Inoiz baino gehiago, gogoratu behar dugu gerrak ez direla bakarrik finantzatzen, eta 4 armatik 3 ez liratekeela existituko finantza-erakunde publiko eta pribatuen laguntzagatik ez balitz.

Badago etikoki kudeatutako finantza bat, armagintza bere inbertsio guztietatik kanpo utzi, eta suntsitu ordez bizitza zaintzen duen ekonomiaren alde egiten duena.

campana banca armada roja TW EUS

!-- Google tag (gtag.js) -->